Studia licencjackie

Studia licencjackie

Pedagogika

 

AKTUALNOŚCI

KADRA

PROGRAM STUDIÓW

WYMOGI PRZYJĘCIA

 

INTERNETOWA REKRUTACJA KANDYDATÓW

 

Czas trwania: 3 lata (6 semestrów)

Tryb: stacjonarny, niestacjonarny

Tytuł: licencjat

 

 

Moduły do wyboru:

  • pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z elementami wspierania rozwoju dziecka i rodziny
    (nabór od 2023/2024)
  • pedagogika społeczna z elementami mediacji (nabór od 2023/2024)
  • pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i piecza zastępcza (nabór do 2022/2023)
  • edukacja dorosłych i praca z osobami starszymi (nabór do 2022/2023)

 Absolwent kierunku pedagogika w zakresie pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z elementami wspierania rozwoju dziecka i rodziny" po ukończeniu studiów w Akademii Zamojskiej uzyska wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne obejmujące: przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne w zakresie pracy opiekuńczo-wychowawczej i pieczy zastępczej z elementami wczesnego wspomagania rozwoju, metodyki: pracy opiekuńczo-wychowawczej, wspierania rodziny i pieczy zastępczej, pracy resocjalizacyjnej oraz pracy socjalnej; profilaktykę i terapię uzależnień; podstawy prawa rodzinnego i opiekuńczego; etykę asystenta rodziny i koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej. Przykładowe miejsca pracy: piecza zastępcza, środowiskowy dom opieki nad dzieckiem, środowiskowy ośrodek opieki nad dzieckiem oraz całkowitej opieki dla dorosłych, świetlica środowiskowa, instytucja wychowania pozaszkolnego, placówka opiekuńczo-wychowawcza, szkoła poziomów kształceni, poradnia psychologiczno-pedagogiczna, instytucja pomocy społecznej, ośrodek interwencji kryzysowej, organizacje pozarządowa, stowarzyszenie, fundacje. Przykładowe stanowiska: asystent rodziny, pedagog szkolny, terapeuta pedagogiczny, wychowawca w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, doradca/konsultant w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, opiekun środowiskowy w domach pomocy społecznej/ośrodkach wsparcia społecznego.

Absolwent kierunku pedagogika w zakresie "pedagogika społeczna z elementami mediacji" dysponuje podstawową wiedzą pedagogiczną, socjologiczną i psychologiczną niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania oraz kształtowania własnego rozwoju zawodowego. Posiada wiedzę z zakresu mediacji, podstaw prawnych mediacji, zasad i technik mediacyjnych oraz z zakresu profilaktyki społecznej i resocjalizacji  a także metodyki pracy z rodziną oraz dorosłymi. Ma umiejętności komunikacji, rozwiązywania konfliktów,  wzbogacania oraz doskonalenia swoich  kompetencji w zakresie praktycznego działania oraz tworzenia własnego warsztatu metodycznego w tym metodyki pracy mediatora. Absolwent uzyskuje podstawowe kwalifikacje zawodowe do pracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, ośrodkach pomocy społecznej, poradniach specjalistycznych, w służbie zdrowia, w instytucjach profilaktyki społecznej, a także w ośrodkach mediacyjnych,  w szkole i innych placówkach oświatowo-wychowawczych w charakterze pedagoga, mediatora. Studia adresowane są w szczególności do kandydatów, którzy w po ukończeniu  zechcą podjąć pracę pedagoga  w charakterze osób prowadzących rodzinne mediacje sądowe i pozasądowe, pracowników pomocy społecznej, pracowników instytucji rządowych i organizacji pozarządowych związanych z reagowaniem w sytuacjach kryzysowych i rozwiązywaniem konfliktów, pracowników administracji publicznej i samorządowej,menedżerów i pracowników firm odpowiedzialnych za prowadzenie mediacji,pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, placówek resocjalizacyjnych i ośrodków wychowawczych,trenerów, doradców pracujących w organizacjach i instytucjach. Po ukończeniu studiów absolwent uzyskuje kompetencje mediatora szkolnego, może ubiegać się o wpis na listę osób uprawnionych do prowadzenia mediacji w Sądach Okręgowych, jak również może prowadzić mediacje w ramach własnej działalności.

Absolwent kierunku pedagogika w zakresie „pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i piecza zastępcza" po ukończeniu studiów w Akademii Zamojskiej uzyska wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne obejmujące: przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne w zakresie pracy opiekuńczo-wychowawczej i pieczy zastępczej, metodyki: pracy opiekuńczo-wychowawczej, wspierania rodziny i pieczy zastępczej, pracy resocjalizacyjnej oraz pracy socjalnej; profilaktykę i terapię uzależnień; podstawy prawa rodzinnego i opiekuńczego; etykę asystenta rodziny i koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej. Przykładowe miejsca pracy: piecza zastępcza, środowiskowy dom opieki nad dzieckiem, środowiskowy ośrodek opieki nad dzieckiem oraz całkowitej opieki dla dorosłych, świetlica środowiskowa, instytucja wychowania pozaszkolnego, placówka opiekuńczo-wychowawcza, szkoła poziomów kształceni, poradnia psychologiczno-pedagogiczna, instytucja pomocy społecznej, ośrodek interwencji kryzysowej, organizacje pozarządowa, stowarzyszenie, fundacje. Przykładowe stanowiska: asystent rodziny, pedagog szkolny, terapeuta pedagogiczny, wychowawca w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, doradca/konsultant w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, opiekun środowiskowy w domach pomocy społecznej/ośrodkach wsparcia społecznego.

Absolwent kierunku pedagogika w zakresie  „edukacja dorosłych i praca z osobami starszymi” kierowana jest szczególnie do osób planujących pracę związaną z edukacją dorosłych, organizacją czasu wolnego i organizacją pracy z osobami starszymi. Studenci kierunku pedagogika wybierając tę specjalność zdobędą wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą uczestnictwa osób dorosłych w edukacji, specyfiki funkcjonowania człowieka dorosłego w różnych okresach dorosłości, specyfiki kształcenia oraz uczenia się osób dorosłych. Absolwent po ukończeniu studiów uzyska wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne obejmujące zagadnienia dotyczące przygotowania psychologiczno-pedagogicznego edukacji dorosłych i osób starszych, w zakresie andragogiki i metodyki pracy z osobami starszymi, metod aktywizacji społecznej i nowoczesnych technologii, mediacji, negocjacji i komunikacji interpersonalnej, projektowania kształcenia i samorozwoju człowieka dorosłego, profilaktyki społecznej i resocjalizacji, polityki społecznej i prawa, edukacji medialnej, metodyki zarządzania czasem wolnym, terapii zajęciowej, edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia oraz współpracy ze środowiskiem. Absolwenci Akademii Zamojskiej dzięki przygotowaniu teoretycznemu i praktycznemu uzyskają nowoczesną profesję, jaką jest zawód andragoga. Będą przygotowani do pracy z dorosłymi i osobami starszymi, uzyskają m.in. przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do pracy z dorosłymi i ludźmi starszymi, uprawnienia do organizowania współpracy między placówkami socjalnymi a rodziną i środowiskiem lokalnym, organizowania różnorodnych form aktywności dorosłych i osób starszych w pracy środowiskowej, umiejętności prowadzenie terapii zajęciowej. Będą posiadać umiejętności w zakresie diagnozowania potrzeb osób dorosłych i starszych oraz projektowania i realizowania różnorodnych działań aktywizujących tą grupę społeczną w celu zapobiegania wykluczeniu społecznemu, umiejętności w zakresie doradztwa zawodowego oraz projektowania kształcenia w pozaszkolnych formach edukacji skierowanych do osób dorosłych.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem